Det Gode Og Sunde Liv

Rygning

Rygning og diabetes er en farlig kombination

Personer med type 2-diabetes har en større risiko for hjerte-kar-sygdomme som fx forkalkning af blodårerne, en blodprop i hjertet eller i hjernen. Faktisk er risikoen to til fire gange så høj sammenlignet med en, der ikke har diabetes. Hvis man både har diabetes og samtidig ryger belaster man blodårerne endnu mere, og derfor er kombinationen af diabetes og rygning farlig (Diabetesforeningen 2017). Tryk her for at læse mere om hvordan rygestop kan redde dit liv med diabetes.

Vil du være røg og tobaksfri?

Tilbud om rygestop i Esbjerg Kommune

I Esbjerg Kommune kan du tilmelde dig forskellige rygestops kurser. Se her, hvordan du kan få hjælp til at stoppe med røg og tobak, og vær med til at gøre Esbjerg Røg og tobaksfri ved at trykke her.

E-kvit

Danmarks Apotekerforening, Kræftens Bekæmpelse, Sundhedsstyrelsen og Københavns Kommune har udviklet E-kvit, som er et program til alle, der ønsker at blive nikotinfri, røgfri eller blot vil vide mere om egen rygning.

E-kvit kan også bruges på din mobil. Hent app’en i Microsoft Store, App Store eller på Google Play. Tryk her for mere information om E-kvit

Stoplinien

Bliv røgfri med Stoplinien. Tryk her for at læse nærmere.